Nasza strona wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników i zbierania danych statystycznych oraz marketingowych - zgodnie
z Polityk? plików cookies. W każdej chwili mog? Państwo zmienić ustawienia i zasady przechowywania plików cookies w swojej przegl?darce.
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Aktualno?ci  
Zdrowe fundamenty ATM na 2008 rok
16.01.2008

Zarząd ATM S.A. w najbliższych dniach zamierza podać do wiadomości publicznej w trybie raportu bieżącego informację o wstępnych, szacunkowych wynikach za czwarty kwartał 2007 roku. Już teraz jednak możemy poinformować o wybranych rezultatach naszej działalności i odnieść się do opublikowanego w lutym ubiegłego roku dokumentu dotyczącego strategicznych kierunków rozwoju ATM na 2007 rok.

Spółka zrealizowała większość celów strategicznych i mimo niekorzystnej sytuacji na rynkach kapitałowych oraz spadku kursu akcji ATM S.A., fundamentalnie ma się dobrze. Ogólne podsumowania minionego roku wypadają dla spółki korzystnie, co jak sądzimy potwierdzą również zapowiadane dane finansowe. Poniższe dane odnoszą się bezpośrednio do ATM S.A. i są oparte na wstępnych wynikach jednostkowych. Informacja dotycząca grupy kapitałowej ATM i jej rozwoju w 2007 roku zostanie podana w osobnej wiadomości.

W zakresie podstawowej działalności ATM należy odnotować istotny wzrost sprzedaży rozwiązań sieciowych (o 53%), potrojenie sprzedaży rozwiązań w dziedzinie bezpieczeństwa IT (wzrost o 234%), dobrą dynamikę sprzedaży usług telekomunikacyjnych (wzrost o 25%), w tym zwłaszcza w zakresie usług kolokacji i hostingu (wzrost o ok. 70%). Spółka bardzo pozytywnie odbiera także rosnące zainteresowanie usługą Centrum Ochrony Danych (wzrost o 27%), co świadczy o zaufaniu jakim klienci obdarzają ATM S.A., powierzając w opiekę najbardziej newralgiczne zasoby informacyjne. Poza rozwiązaniami integracyjnymi i telekomunikacyjnymi, spółka systematycznie rozwijała w minionym roku ofertę z zakresu oprogramowania. Przede wszystkim hitem sprzedażowym został stosunkowo młody produkt, system Atmosfera, który w roku 2007 doczekał się 15 wdrożeń, z czego 7 u nowo pozyskanych klientów. Na liście jego użytkowników znajdują się takie instytucje jak Polska Telefonia Cyfrowa, P4, Netia, Telewizja Polska, Agora, Giełda Papierów Wartościowych, Bank Ochrony Środowiska czy Polpharma.

W sferze strategicznych aliansów z dużymi partnerami firma wygenerowała ponad dwu i półkrotny wzrost sprzedaży rozwiązań opartych na technologiach Cisco (wzrost o 171%). Warto zaznaczyć, iż nie należy oceniać tej współpracy wyłącznie w kategoriach wielkości obrotów, lecz także w zakresie bliskiej współpracy technologicznej z partnerem, dzięki której ATM generuje wysoką wartość dodaną dla swoich klientów.

W zakresie rozwoju własnych innowacyjnych rozwiązań, ATM zgodnie z zapowiedziami wprowadził z sukcesem do oferty rozwiązania z zakresu telewizji interaktywnej i osiągnął z tego tytułu pierwsze istotne przychody. W skali całkowitych przychodów firmy nie są one jeszcze znaczne (niespełna 3 mln zł), lecz biorąc pod uwagę fakt, iż rynek na tego typu rozwiązania dopiero się rodzi, jest to istotne osiągnięcie i dobrze rokuje na przyszłość. W sferze rozwiązań internetowej dystrybucji treści multimedialnych, firma odnotowała wzrost blisko czterokrotny (o 291%).

Jak zatem widać, wstępne analizy sprzedaży uprawniają do stwierdzenia, że firma dobrze zamyka miniony rok i ma duże szanse na kontynuowanie wzrostu sprzedaży w strategicznych kierunkach w 2008 r.



 
w góręw górę