Nasza strona wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników i zbierania danych statystycznych oraz marketingowych - zgodnie
z Polityk? plików cookies. W każdej chwili mog? Państwo zmienić ustawienia i zasady przechowywania plików cookies w swojej przegl?darce.
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Aktualno?ci  
mPay zdobywa kolejne miasta
28.07.2009

Spółka mPay systematycznie zwiększa zasięg swoich usług i pozyskuje kolejnych partnerów. Do mieszkańców Warszawy, Łodzi, Ostrowa Wielkopolskiego i Tarnowa już dziś dołączyli mieszkańcy Krakowa. W najbliższym miesiącu mPay uruchomi także system pobierania opłat w strefach płatnego parkowania w Bydgoszczy oraz Krośnie. Od kilku miesięcy usługa płatności komórką mPay jest dostępna dla użytkowników największych sieci komórkowych (Plus, Orange, Era, Play).

Kraków wprowadza innowacyjną usługę płatności telefonem komórkowym za parkowanie

Do tej pory mieszkańcy Krakowa za parkowanie płacili gotówką lub krakowską kartą miejską, teraz będzie to możliwe za pomocą telefonu komórkowego. Uruchomienie w Krakowie nowoczesnego systemu mPay zbiega się z wprowadzeniem parkometrów i uzupełnia system płatności za parkowanie. Daje możliwość uniezależnienia się od konieczności posiadania odliczonego bilonu i doładowywania KKM. Nowa forma płatności w odróżnieniu od dotychczas istniejących pozwala na rozpoczęcie parkowania bez konieczności przewidywania czasu jaki ono potrwa.

— Bardzo cieszy mnie fakt, że mieszkańcy kolejnych miast mogą obecnie płacić za parkowanie przy pomocy telefonu komórkowego, gdyż taka płatność jest wygodna i prosta. Kierowcy mogą uruchomić naliczanie opłaty czy przedłużyć czas parkowania z dowolnego miejsca, a co za tym idzie, nie muszą już szukać kiosku z biletami parkingowymi lub parkometru — powiedział Konrad Łuczak, prezes zarządu mPay S.A. — Jestem przekonany, że Kraków — tętniące życiem miasto uniwersyteckie — najlepiej rozumie znaczenie innowacji i nowoczesnych technologii, które przenikają do naszego codziennego życia. Dlatego liczę, że Kraków będzie wspierał rozwój płatności mobilnych. Strefa płatnego parkowania to nie jest przecież jedyne miejsce, w którym można będzie używać telefonu zamiast gotówki i portfela — dodał Konrad Łuczak.

— System instalacji parkomatów rozszerzamy wprowadzając płatności telefonem komórkowym, które są standardem w miastach europejskich — powiedział Wiesław Starowicz, Zastępca Prezydenta Krakowa. — Jesteśmy zadowoleni z uruchomienia systemu firmy mPay i już dziś nakłaniam firmę do rozmów na temat biletów komunikacji miejskiej. Oferta została złożona. Jeśli mieszkańcy przekonają się do płatności za parkowanie telefonem komórkowym to wdrożymy także bilet komunikacji w MPK — dodał Wiesław Starowicz.

System mPay jest już w 7 miastach w Polsce

W ostatnich kilku miesiącach system płatności wprowadzany przez mPay S.A. rozszerzył swój zasięg do siedmiu miast, w których mieszkańcy mają możliwość płatności za parkowanie przy użyciu telefonu komórkowego. Warszawa, Kraków, Łódź, Ostrów Wielkopolski, Tarnów, Bydgoszcz, Krosno — to miasta, które podążają za zmieniającą się rzeczywistością i już doceniły korzyści, jakie przyniesie za sobą wprowadzenie płatności mobilnych.

— Prowadzimy zaawansowane rozmowy z władzami kolejnych miast, które są zainteresowane wprowadzeniem dla swoich mieszkańców innowacyjnej możliwości płacenia za usługi przy użyciu telefonu komórkowego — powiedział Konrad Łuczak, prezes zarządu mPay. — Nie ograniczamy się tylko do rozmów nt. płatności za parkowanie czy bilety komunikacji miejskiej, gdyż oferowany przez nas system płatności mobilnych ma bardzo szerokie zastosowanie, które zyskuje obecnie coraz większą popularność. Rozważane jest wykorzystanie naszego systemu m.in. do poboru opłat targowych oraz opłat skarbowych — dodał Konrad Łuczak.

Płatność komórką za parkowanie w systemie mPay to:

  • łatwość obsługi: aby rozpocząć opłatę za parkowanie wystarczy wybrać w komórce odpowiedni numer przypisany do strefy parkowania i potwierdzić kodem PIN,
  • wygoda: nie musimy szukać drobnych pieniędzy na parkowanie i tracić czasu na znalezienie parkomatu
  • powszechna dostępność: usługę możemy aktywować z każdego telefonu komórkowego, bez potrzeby instalowania żadnej aplikacji,
  • bezpieczeństwo: system mPay zapewnia najwyższe zabezpieczenie obsługiwanych transakcji.


Realizowana opłata za parkowanie nie jest w żaden sposób ograniczona miejscem aktualnego pobytu. Kierowcy mają możliwość opłacenia parkowania niezależnie od tego, gdzie w danej chwili się znajdują. Dodatkową korzyścią jest fakt, że opłaty dokonywane są wyłącznie za rzeczywisty czas postoju i dokładnie według stawek obowiązujących w danym mieście.

Płatności za parkowanie czy też bilety komunikacji miejskiej w wybranych miastach to nie jedyne miejsca w których można używać telefonu zamiast portfela. W ramach zakupów w Internecie system mPay gwarantuje jedną z najbezpieczniejszych form płatności bezgotówkowych — zlecenie płatności i wszystkie dane dotyczące transakcji przesyłane są poza Internetem, w ramach kanału GSM.



mPay S.A. jest twórcą innowacyjnej technologii pozwalającej na realizację transakcji finansowych dokonywanych przy użyciu telefonu komórkowego. Spółka działa jako agent rozliczeniowy, zapewniając operatorom telekomunikacyjnym oraz bankom uniwersalną platformę do realizacji mobilnych płatności. Na Kongresie GSMA w Barcelonie w 2008 mPay został zaliczony do grona 7 najbardziej innowacyjnych firm na świecie w kategorii usług. Jako pierwszy podmiot w Polsce uzyskał zgodę Prezesa NBP na rozliczanie transakcji płatniczych przy pomocy telefonów komórkowych. mPay jest spółką zależną grupy kapitałowej ATM S.A. Więcej informacji na www.mpay.pl.

ATM S.A. jest spółką teleinformatyczną, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Pod marką ATMAN świadczy zaawansowane usługi telekomunikacyjne w oparciu o własne sieci światłowodowe i centra danych ATM specjalizuje się w dostępie do Internetu, szerokopasmowej transmisji danych oraz usługach kolokacji i hostingu. Świadczy także usługi telefoniczne oraz usługi outsourcingu telekomunikacyjnego. Głównymi odbiorcami usług spółki są operatorzy telekomunikacyjni, firmy z sektora finansowego oraz media i portale.
Od 2006 roku ATM S.A. z sukcesem buduje grupę kapitałową w skład której wchodzi obecnie 12 podmiotów z Polski i zagranicy. Spółki grupy kapitałowej uzupełniają kompetencje telekomunikacyjne ATM S.A. w dwóch głównych obszarach: integracji systemów teleinformatycznych oraz produkcji oprogramowania. Dokładniejsze informacje udostępniamy pod adresem: www.atm.com.pl.



 
w góręw górę