Nasza strona wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników i zbierania danych statystycznych oraz marketingowych - zgodnie
z Polityk? plików cookies. W każdej chwili mog? Państwo zmienić ustawienia i zasady przechowywania plików cookies w swojej przegl?darce.
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Aktualności  
ATM S.A. zwiększa ponad dwukrotnie oferowaną powierzchnię kolokacyjną w ramach świadczenia usług telekomunikacyjnych
14.09.2009

ATM S.A., która oferuje usługi telekomunikacyjne dla firm i instytucji, uruchamia obecnie nowe centrum danych Telehouse.Poland. Spółka zwiększa w ten sposób ponad dwukrotnie oferowaną powierzchnię, przeznaczoną na usługi kolokacji i hostingu.

Obecnie ATM S.A. finalizuje pierwsze rezerwacje powierzchni i rozpoczyna proces aktywnej sprzedaży usług telekomunikacyjnych w oparciu o nowy obiekt, znajdujący się w ścisłym centrum biznesowym Warszawy. Pierwsze przychody z nowego centrum danych planowane są jeszcze w 2009 roku.

ATM S.A., która jest jednym z wiodących dostawców szerokopasmowej transmisji danych, oferującym usługi dostępu do Internetu, kolokacji i hostingu, dotychczas świadczyła usługi telekomunikacyjne głównie w oparciu o Centrum Danych ATMAN-Grochowska, które po ostatniej rozbudowie dysponowało blisko 1500 m kw. netto powierzchni kolokacyjnej.

Telehouse.Poland to przygotowane przez teleinformatyczną spółkę ATM S.A. nowe centrum danych o powierzchni ponad 3500 m kw. Obiekt został zaprojektowany na potrzeby kolokacji i usług telekomunikacyjnych w sposób, który zapewnia możliwość rozwoju w nadchodzących latach. Lokalizacja nowej serwerowni mieści się w ścisłym centrum biznesowym Warszawy, poza główną siedzibą ATM S.A. Telehouse.Poland posiada doskonałe możliwości telekomunikacyjne, będąc obecnie jedną z najbardziej atrakcyjnych i pożądanych serwerowni w Polsce.

„Już teraz mamy pierwsze rezerwacje powierzchni w naszym nowym centrum danych. Pierwsi klienci zainstalują się w Telehouse.Poland jeszcze w czwartym kwartale tego roku” — powiedział Maciej Krzyżanowski, wiceprezes ds. operacyjnych ATM S.A. „Istotnym elementem tej inwestycji jest fakt, że proces uruchamiania kolejnych powierzchni w nowym obiekcie jest rozłożony w czasie, co oznacza, że większość naszych kosztów znajduje bezpośrednie pokrycie w realnie złożonych przez naszych klientów zamówieniach” — dodał Maciej Krzyżanowski.
 
Wśród klientów ATM S.A. znajdują się głównie operatorzy telekomunikacyjni, instytucje finansowe, media tradycyjne, portale internetowe oraz przedsiębiorstwa handlowe i przemysłowe. Posiadana i stale rozbudowywana infrastruktura telekomunikacyjna spotyka się obecnie coraz większym zainteresowaniem klientów Spółki. W obszarze telekomunikacji ATM S.A. w pierwszym półroczu osiągnęła ponad 45 mln złotych przychodów i wypracowała 8,4 mln zł zysku operacyjnego, notując przy tym odpowiednio wzrost do analogicznego okresu 2008 roku: przychodów o 38%, a zysku operacyjnego o 263%.

„Ponad dwukrotne zwiększenie dostępnej powierzchni w ramach data center pozwoli nam rozszerzyć ofertę handlową oraz bezpośrednio przełoży się na wzrost przychodów związanych ze świadczeniem usług kolokacyjnych” — powiedział Tadeusz Czichon, wiceprezes zarządu ds. finansowych ATM S.A. „Pierwsze przychody z udostępnienia klientom usług w nowym obiekcie spodziewane są jeszcze w tym roku” — dodał Tadeusz Czichon.



 
w góręw górę