Nasza strona wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników i zbierania danych statystycznych oraz marketingowych - zgodnie
z Polityką plików cookies. W każdej chwili mogą Państwo zmienić ustawienia i zasady przechowywania plików cookies w swojej przeglądarce.
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Aktualności  
ATM S.A. notuje coraz wyższe przychody z obsługi małych i średnich firm
24.02.2014

ATM S.A. skutecznie dywersyfikuje portfel swoich klientów. W ostatnich czterech kwartałach przychody z dzierżawy serwerów dedykowanych małym i średnim firmom ATMAN EcoSerwer wzrosły prawie trzykrotnie i osiągnęły wartość 3,8 mln zł.

Warszawa, 24 lutego 2014 r. ATM S.A., lider usług centrów danych w Polsce (świadczonych pod markami ATMAN i Thinx Poland) oraz właściciel i operator ogólnopolskiej sieci światłowodowej ATMAN, wyjaśnia coraz większe zainteresowanie ofertą ATMAN EcoSerwer m.in. obniżeniem progu inwestycyjnego, który należy pokonać, by móc rozwijać biznes w Internecie.

Polacy coraz częściej wykorzystują sieć już nie tylko do sprawdzania dostępności ofert, ale też do zakupów on-line. Małe i średnie firmy są tego świadome. Rozbudowują swoje internetowe kanały dotarcia do klientów, ale w tym celu nie muszą ani kupować sprzętu, ani implementować systemów teleinformatycznych. Coraz chętniej za to korzystają z infrastruktury serwerowej i sieciowej, która w naszych centrach danych udostępniana jest w formie usługi na żądanie i rozliczana w trybie abonamentowym. Dzięki temu próg inwestycyjny jest niższy niż w przeszłości, gdy beneficjentem internetowej rewolucji były przede wszystkim duże przedsiębiorstwa z własnymi serwerowniami powiedział Maciej Krzyżanowski, Prezes Zarządu ATM S.A.

Echem modelu biznesowego opartego na własnych serwerowniach są ostatnie dane Głównego Urzędu Statystycznego*. Stronę internetową posiada ok. 90 proc. przedsiębiorstw zatrudniających więcej niż 50 pracowników i niewiele ponad 60 proc. małych, często rodzinnych spółek. I w jednym, i w drugim przypadku strony internetowe najczęściej jednak ograniczają się do prostych funkcji, umożliwiających prezentowanie katalogów produktów i usług. Strony z aplikacjami do zdalnej rezerwacji i zamówień udostępniło dotąd zaledwie 15,2 proc. firm.

Ten stan jednak zmienia się dynamicznie. Odzwierciedleniem są rosnące przychody z usługi serwerów dedykowanych ATMAN EcoSerwer, które umożliwiają małym i średnim firmom uruchomienie m.in. strony internetowej oraz aplikacji biznesowych, np. e-commerce. W 2011 r. wartość ich sprzedaży była niezauważalna z punktu widzenia całości przychodów ATM. Przez kolejne dwa lata jednak przychody wzrosły z 1,3 mln do 3,8 mln zł.

Wzrost sprzedaży w 2013 r. o ponad 190 proc. wynika wprawdzie z niskiego poziomu nasycenia sektora małych i średnich firm usługami centrów danych, ale rosnący trend powinien utrzymać się na wysokim poziomie także w przyszłości. Firmy digitalizują coraz większe wolumeny informacji. Priorytetem staje się więc nie tylko optymalizacja kosztów, ale też zapewnienie bezpiecznego i ciągłego dostępu do gromadzonych danych.

Taką możliwość daje kolokacja zasobów teleinformatycznych w naszych centrach danych, które zapewniają wysoki poziom redundancji i bezpieczeństwa dodał Maciej Krzyżanowski.

W pierwszych trzech kwartałach 2013 r. łączny przychód ATM S.A. wyniósł ponad 120 mln zł i był wygenerowany głównie w segmencie dużych przedsiębiorstw. Spółka przedstawi skonsolidowany raport finansowy za cały 2013 r. w przyszłym miesiącu.

ATM S.A. jest spółką teleinformatyczną, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Pod markami ATMAN i Thinx Poland świadczy usługi telekomunikacyjne dla przedsiębiorstw i instytucji w oparciu o własne sieci światłowodowe i centra danych. Najważniejsze składniki oferty ATM to: dostęp do Internetu, szerokopasmowa transmisja danych oraz usługi kolokacji i hostingu. Spółka świadczy także usługi telefoniczne oraz outsourcingu telekomunikacyjnego. Głównymi odbiorcami usług są operatorzy telekomunikacyjni, media tradycyjne i portale internetowe oraz firmy z sektora finansowego, handlowego i przemysłowego. Dokładniejsze informacje pod adresem: www.atm.com.pl.

* GUS, Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2013 r., Warszawa, październik 2013 r.

Pliki do pobrania:
pdfATM_przychody_MSPPDF (167.52 KB)


 
w góręw górę